Edukacja zdalna - Starszaki
TEMAT TYGODNIA: CUDA I DZIWY – 06 - 07.04.2021 R. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Ania K.   

Witamy Was kochane dzieci w drugim tygodniu nauki zdalnej.

Mamy nadzieję, że Święta Wielkanocne spędziliście w gronie najbliższych, bezpiecznie i zdrowo, a „lany poniedziałek” był dla Was bardzo mokry ;-).
W tym tygodniu zabieramy Was w podróż do KOSMOSU…


Materiały do pobrania - pobierz.


 
40 Temat: W Wielką Sobotę modlimy się przy grobie Jezusa. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Małgorzata G.   

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Przeżegnaj się i pomódl się do swojego Anioła Stróża.


W Wielką sobotę w kościołach ludzie w kościołach odwiedzają symboliczny grób. Jest to dekoracja, która ma nam przypominać złożenie ciała Pana Jezusa go grobu po Jego śmierci na krzyżu. Uzupełnij ćwiczenia strona 82, 83.


Po pokolorowaniu wymień pokarmy umieszczone w koszyczku.

Posłuchaj piosenki pt. „Święta wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g


Drogie dzieci, życzę Wam i  Waszym najbliższym zdrowych i spokojnych świąt Zmartwychwstania Pańskiego .


Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Pozdrawiam Was serdecznie p. Małgosia.



 
TEMAT: Bajeczka wielkanocna. Data: 2.04.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Ania K.   

Zad. 1.

Poproś rodzica o przeczytanie bajki Agnieszki Galicy „Bajeczka wielkanocna”


AGNIESZKA GALICA „BAJECZKA WIELKANOCNA”

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane

wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać,

dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja

mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce

powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk

i przygrzewało mocno.

- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki

wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało

czerwoną kokardką.

- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko

nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami

świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go

za uszy i wyciągnęło na łąkę.

- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za

święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo

malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce

w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki

pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

- Co to? Co to? – pytał Zajączek.

- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem

na szyi.

- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało

wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.


Odpowiedzcie na pytania:

1. Kogo najpierw obudziło słońce? Kto był drugi, a kto trzeci?

2. Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaka, zajączka i baranka?

3. Jakie święta zbliżają się wielkimi krokami?

4. Jak przygotowujemy się do Świat Wielkanocnych?

5. Jakie znacie tradycje Świąt Wielkanocnych?


Zad. 2.

W karcie pracy cz. 3 na stronie 60 posłuchaj zagadek Barbary Szelągowskiej. Rozwiąż je.

Następnie na tej samej stronie rysuj po śladach, bez odrywania kredki od kartki.


Zad. 3.

Zabawa spostrzegawcza „Odnajdź różnice”

W karcie pracy cz. 3, na stronie 61 obejrzyjcie obrazki, zaznaczcie 9 różnic między nimi.



PROPOZYCJE ZABAW I DOŚWIADCZEŃ Z JAJKAMI:


1. CZY JAJKO ZMIEŚCI SIĘ W BUTELCE

Potrzebne materiały;
- karafka szklana z większą szyjką niż butelka
- ugotowane jajko na twardo, obrane ze skorupki
- zapałka

Umieść ugotowane jajko na butelce (w dziurce), sprawdź delikatnie, czy jajko można wcisnąć do środka??? Jeśli nie, to jest na to sposób. Proszę zapalona zapałkę wrzucić do butelki, następnie umieścić w otworze jajko, sprawdźcie co się stanie?


2. PŁYWAJĄCE JAJKO
Potrzebne materiały:
- dwa słoiki
- woda
- sól ok. 10-15 łyżeczek
- dwa surowe jajka

Do połowy słoików nalewamy wody. Do jednego wsypujemy sól, mieszamy. Surowe jajka jednocześnie wkładamy do naczynia z wodą. Sprawdzamy, które jajko, w jakim słoiku pływa i czy jajko w ogóle może pływać?


3. CZYSTE CZY BRUDNE JAJKA?

Doświadczenie ma na celu pokazanie, co się stanie z jajkiem, gdy włożymy je do: COCA-COLI, HERBATY, KAWY
Pamiętamy, że skorupki jajek zawierają wapń, tak samo jak nasze ząbki, Zwróćcie uwagę, co się dzieje z jajkami ( lub naszymi ząbkami, jeśli spożywamy w/w produkty w dużych ilościach) po ich zanurzeniu. Pamiętajcie, że zawsze trzeba być ząbki:)


Potrzebne materiały:
- 3 szklanki
- coca – cola
- czarna herbata
- kawa czarna

- jajka surowe

Do trzech szklanek wlej : coca-colę, czarną gorzką herbatę, kawę czarną może być rozpuszczalna, jak i sypana. Zanurz trzy jajka w naczyniach. Zostaw je na 24 h.

Porównaj te trzy jajka. Co zauważyliście?


MIŁEJ ZABAWY!



 
TEMAT: Kura, kurczęta i pisanki. Data: 31.03 – 1.04. 2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Ania K.   

Zad. 1.

Przeczytajcie samodzielnie opowiadanie, jeśli potraficie lub z pomocą rodziców czy dziadków.

„Najpiękniejsze…” Grzegorz Kasdepke

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania. – Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku! – A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. – Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski. – A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci. – Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura. – Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga. – Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura. A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: – Mamo! Już jestem!

Rozmowa z dziećmi na temat tekstu:

  1. O jakich kurczakach marzyły kury?

  2. Co kury zrobiły z jajkami?

  3. Jakiego koloru były małe kurczaczki?

  4. Czy wiesz, jakie inne zwierzęta wykluwają się z jaj?

Zad. 2.

Obejrzyj film edukacyjny: „Jak z jaja powstaje kura?”

https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE

Zad. 3.

Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168

Jak myślisz, co było pierwsze: jajo czy kura?

Zad. 4.

Zabawa plastyczna „Historyjka obrazkowa”.

Do wykonania zadania potrzebne Ci będą:

- karta wyprawki plastycznej - wyjmij kartę G (tę, która przedstawia historyjkę kury i koguta)

- nożyczki, klej i czysta kartka

Obejrzyj obrazki, wytnij je, ułóż na czystej kartce wg kolejności zdarzeń i przyklej je. Z pomocą rodziców opowiedz historyjkę. Zwróć uwagę na przyczynę i skutek zaistniałych zdarzeń.

PROPOZYCJE ZABAW I DOŚWIADCZEŃ Z JAJKIEM:

1. CZY JAJKO JEST PRZEŹROCZYSTE?

Potrzebne materiały:
- trzy słoiki
- ocet
- jeśli posiadacie w domu barwniki spożywcze mogą się przydać do eksperymentu

- latarka

Wlewamy ocet do połowy słoików. Do dwóch słoików dodajemy barwnik (jeśli oczywiście mamy w domu, jak nie, to wystarczy nam tylko jeden słoik z octem). Należy zanurzyć jajka w słoikach i pozostawić je na 24 h. Po tym czasie, zanim zaczniecie zabawę umyjcie jajka pod bieżąca wodą. Dotknijcie ich, sprawdźcie jakie są…Zapalcie latarkę i podświetlcie jajko, czy widzicie, co znajduje się w środku?

W razie niejasności podaję wam link do w/w/ eksperymentów, miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w

2.  JAJKO GOTOWANE CZY SUROWE?.

Przygotujcie jajko surowe i ugotowane na twardo. Zapytaj dziecka, czy potrafi rozpoznać, które jajo jest surowe, a które gotowane.  Zakręćcie na stole oboma jajkami  i spróbujcie określić, co się dzieje.

Następnie oba jajka rozbijamy i podsumowujemy (surowe jajko kręci się wolno, a ugotowane szybko).

Wytłumaczenie dziecku powyższego zjawiska - gotowane jajko kręci się szybciej, bo ma zwartą konsystencję – konsystencja surowego jaja hamuje jego obrót.



 
39 Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas. 30.03.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Małgorzata G.   

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus, Przeżegnaj się i pomódl się do swojego Anioła Stróża.


Zastanów się co przedstawia obraz, następnie niech rodzic przeczyta Ci zadanie na dole strony 80. Znajdź naklejkę Matki Bożej (kto nie ma naklejki, proszę narysować Maryję stojącą obok krzyża.

W Wielki Piątek wspominamy mękę i śmierć Pana Jezusa na krzyżu. On umarł, aby pomóc nam stawać się coraz lepszymi i otworzyć nam, bramy do nieba... Pan Jezus nas bardzo kocha i dlatego zgodził się tak cierpieć.

Przejdź do zadania na stronie 81. Następnie posłuchaj piosenki pt. „Jezus kocha Ciebie dziś”.

https://www.youtube.com/watch?v=BiAnDp5rSx8


Jeszcze rymowanka, której się naucz.

Krzyż Twój całuję, przed krzyżem klękam,

O Twojej miłości Jezu pamiętam.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Pozdrawiam Was serdecznie p. Małgosia


 
Język angielski - starszaki: 29.03.2021 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aleksandra K.   

Obejrzyj filmiki. Narysuj swoją gąsienicę. 

Pracę prześlij na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pozdrawiam serdecznie.


 
TEMAT: Wkrótce Wielkanoc. Data: 29 – 30.03.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Izabela B., Ania K.   

Zad. 1.

Obejrzyj filmy na temat tradycji wielkanocnych:

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA


Zad. 2.

Przeczytaj samodzielnie wiersz, jeśli potrafisz lub poproś rodziców o jego przeczytanie.

PISANKI Dorota Gellner

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

Świąteczne Życzenia!


Zad. 3.

Stwórzcie proszę własną pisankę. Przygotujcie narzędzia do wykonania pisanki. Potrzebne wam będzie:

- jedna kartka z bloku - poproście osobę dorosłą, aby narysowała wam kształt jajka, wytnijcie je

Tak przygotowane jajko ozdobić: papierem kolorowym, plasteliną kredkami, flamastrami, farbami, bibułą, itp.

Pochwalcie się swoją pisanką – prosimy o przesłanie zdjęć prac na maila podanego przez wychowawców grupy.

MIŁEJ ZABAWY!



PROPOZYCJE ZABAW I DOŚWIADCZEŃ Z JAJKAMI


1. PORÓWNYWANIE JAJKA GOTOWANEGO I SUROWEGO

Przygotujcie dwa jajka, jedno surowe, drugie ugotowane:
- oglądnijcie je, czy różnią się kształtem, może kolorem, a może wielkością?
- które jest cięższe, jajko surowe czy jajko ugotowane
- czy wydają dźwięki, jak się nimi potrząśnie?


2. WYŚCIG JAJ
Połóżcie na blacie(stole) jajka (ugotowane i surowe), zakręćcie nimi mocno, sprawdźcie, które jajko dłużej się kręci? Czyje jajko dłużej się kręci?


3. JAK ODDZIELIĆ ŻÓŁTKO OD BIAŁKA

Potrzebne materiały:
- dwa płaskie talerzyki
- surowe jajko
- plastikowa butelka

Surowe jajko rozbij na płaskim talerzyku. Przygotuj plastikową butelkę. Zaczynając zabawę, najpierw ściśnij butelkę tak, aby zassała powietrze, następnie wieczko butelki zbliż do żółtka i rozszerzaj dłonie zaciśnięte na butelce. Żółtko powinno „wejść” do środka butelki. Przełóż żółtko na drugi talerzyk ponownie zgniatając butelkę.



 
«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Strona 2 z 2

Free joomla templates made by Lonex.